Regl Öncesi Sendromuna İyi Gelen 10 Yöntem

like-pink

0

Paylaş:

share_facebook-pinkshare_twitter-pinkshare_whatsapp-pinkshare_mail-pink

Regl sancısı çekiyorsan ya da sadece stresliysen regl öncesi sendromuna iyi gelen bu 10 yöntemi uygula.

Önce iyi haberi verelim:

Bütün ergen kızlar regl öncesi sendromu yaşayacak diye bir şey yok. Ama eğer regl öncesi sendromu yaşıyorsan, belirtiler hafif ve şiddetli olarak değişiklik gösterebilir. Neyse ki uygulayacağın birkaç basit yöntemle hem kendini daha iyi hissedebilir hem de regl öncesi sendromu belirtilerini tedavi edebilirsin.

Regl Öncesi Sendromuna İyi Gelen 10 Yöntem

Bugüne dek denenmiş ve regl öncesi sendromunda gerçekten etkili olmuş birkaç tedavi yöntemi:

  1. Beslenme tarzına ufak bir ayar çek. Tuz tüketmekten, kafeinli ve şekerli içeceklerden uzak dur. Bol miktarda protein ye (balık, et, peynir, süt, yumurta ve fasulye).
  2. Gün içinde, üç defa bol miktarlı öğünler yemek yerine, altı defa azar azar yemek yemeyi dene.
  3. Geceleri asla uykusuz kalma, hafta sonlarında dahi.
  4. Düzenli olarak yaptığın aktiviteleri aksatma — hem moralini düzeltir hem de akşam bebek gibi uyumanı sağlar.
  5. Esneme hareketleri yap. Hafif esneme hareketleri regl ağrısına ve adet sancılarına iyi gelir.
  6. Annenle konuş. Annen de senin yaşadıklarını yaşadı ve sana gerçekten yardımcı olabilir. Annenle konuşmaktan çekinme.
  7. Stresi azalt: Kendine zaman ayır, sevdiğin müzikleri dinle, parkta yürüyüşe çık ya da küveti doldurup ılık suya yatarak rahatla.
  8. Aşırı adet sancısı çekiyorsan, güvendiğin bir yetişkine danışarak reçetesiz satılan ağrı kesicilerden almak konusunda fikrini sor.
  9. Arkadaşlarınla konuş — arkadaşların da senin yaşadığın şeylerin aynısını yaşıyor olabilirler.
  10. Deneyecek başka bir şey kalmadığında yardım iste. Annenle konuş. Zorlukların boyunu aştığını düşünüyorsan okulun hemşiresiyle ya da doktorunla görüş.

Regl öncesi sendromu yaşıyor musun? Bu dönemdeyken ne yapmak sana iyi geliyor?

-