Pink-circle-left-GAP-rightBeyaz daireYeşil daire
Bir okul bankta oturan kız

Orkid, genç kızların ergenlik döneminde yaşadığı kaygıları ve sorunları ele alan, Türkiye genelinde bir araştırma gerçekleştirdi.Düşünen yüz emoji

Araştırmaya göre Türkiye’de her 10 genç kızdan 6’sı başarısız olmaktan korktuğu için yeni şeyler denemekten kaçınıyor.

Orkid’in ergenlik döneminde genç kızlara destek olmaya tüm hızıyla devam ediyor.

Orkid, ergenlik dönemi itibariyle özgüvenlerini yitiren, herhangi bir şeyi sadece başarısız olma ihtimali yüzünden hiç denemeyen genç kızlara ilham olmak için “kız gibi dene, yanıl, öğren” mottosuyla desteğini sürdürüyor.

Ergenlik dönemindeki genç kızların kaygılarını ve sorunlarını daha iyi anlamak için Orkid, Türkiye genelinde 16-24 yaşları arasındaki genç kızlarla bir anket gerçekleştirdi. Orkid’in anket sonuçlarına göre genç kızların yüzde 86’sı başarısızlıktan korkuyor; yüzde 59’u ergenlik dönemlerinde kendilerine olan güvenlerini kaybediyor; yüzde 75’i çevre-arkadaş baskısının başarısız olmalarında etkisi olduğunu düşünüyor ve yüzde 64’ü başarısızlığın onlara cesaret verip dirençli ve ısrarlı olmayı öğrettiğini söylüyor. Genç kızların bu sorunlarla daha kolay baş edebilmesi için başlatılan #KızGibi hareketi daha görünür olmayı ve daha çok kişiye ulaşmayı hedefliyor. Genç kızların özgüven sponsoru Orkid, genç kızlara “Başarısızlıktan korkma, asıl başarısızlık hiç denememektir” diyerek cesaret vermeye devam ediyor.

Daha Fazla Bağış, Daha Fazla Destek

Orkid, genç kızların mücadelesine daha da güç katmak için Türkiye Eğitim Gönüllüleri Vakfı (TEGV) ve Carrefoursa ile işbirliği yapıyor. / başlatıyor. 21 Eylül- 22 Ekim tarihleri arasında CarrefourSA’lardan Orkid Platinum alanlar, TEGV aracılığıyla Türkiye genelindeki çocuklara nitelikli eğitim desteğinde bulunacak. Orkid, desteğin daha geniş kitlelere ulaşabilmesi için TEGV aracılığıyla, sosyal medya üzerinden de destek çalışmasını sürdürecek. #KızGibi etiketi ile yapılacak her paylaşım, daha fazla genç kıza özgüven ve eğitim desteği sağlayacak.

“Hedefimiz genç kızları denemeye devam etmeye teşvik etmek”

Orkid Marka Müdürü Özge Tanju, bu kampanyanın önemini şöyle özetliyor: “Genç kızların, üzerlerinde baskı hissetmeden başarıya ulaşabilmeleri için desteğe ihtiyaçları oluyor. Onlara “Yapabilirsin” diyoruz ve denemekten korkmamaları gerektiğini, başarısızlığın da güç verdiğini vurguluyoruz. Orkid olarak genç kızlarımıza özgüven desteğinde bulunuyor ve aynı zamanda eğitim ihtiyaçları için destek veriyoruz. TEGV aracılığıyla başlattığımız bu kampanyayla daha çok kişiye ulaşarak daha özgüvenli nesiller yetiştirilmesine katkıda bulunmayı hedefliyoruz. Başarıyı normale döndürmek ve korkmadan yansıtmak için her zaman elimizden gelen her şeyi yapacağız ancak büyümek ve güven oluşturmak için çok önemli olan bir şey. Hedefimiz, kızların yeni şeyler denemek için tam destek aldıklarını hissettikleri, hata yapabilecekleri ve devam etmeye teşvik edilen bir ortam yaratmaktır.”

Eğitimle birlikte özgüven de artıyor

TEGV İş Geliştirme Müdürü Fulya Kulabaş ise şunları söylüyor: “Tüm dünyada, bütün çocukların eşit eğitim hakkına sahip olması gerekir. Eğitim, çocukların tüm yaşantısını etkiler ve onların geleceğini belirlemekte büyük önem taşır. Eğitim desteğiyle birlikte çocuklarda özgüven de artıyor. Kendine güvenen çocuklar başarıya daha kolay ulaşabiliyor. Orkid ile beraber yürüttüğümüz bu kampanyayla, çocuklarımızın nitelikli eğitimle buluşmasına daha çok destek imkânı doğacak. Bu kampanyayla birlikte eğitimli ve özgüvenli nesiller yetiştirmek için Orkid’in bu kampanyasına ortak olmaktan mutluluk duyuyoruz.”

-