Su içmenin faydaları nelerdir ve ne kadar su içmen gerekir?

like-pink

0

Paylaş:

share_facebook-pinkshare_twitter-pinkshare_whatsapp-pinkshare_mail-pink

Genç kızlık döneminde sağlıklı olmak için su içmekle ilgili bilmen gerekenler.

Gençsin. Güçlüsün.

Hatta oldukça iyi bir atletsin. Su içmenin önemli olduğunu biliyorsun ve susadığın zaman su içiyorsun ama su içme pratiği ve genç kızların sağlığı ile ilgili bilmen gereken daha çok şey var. Bizim anlatmak istediğimiz kadar sen de bu konuda bir şeyler öğrenmek istiyorsun, öyleyse su içmekle ilgili en çok sorulan soruları okumanı öneririz.

Susuz kaldığını nasıl anlarsın?

Eğer susadığını hissedersen, muhtemelen zaten sıvı kaybı yaşıyorsundur. Uzun süreli sıvı kaybı ciltte kızarıklık, baş ağrısı, kuru ve kaşıntılı bir cilt, kuru bir ağız, sinirlilik, sindirim güçlüğü, konsantrasyon bozukluğu, kabızlık ve dalgınlığa sebep olabilir. Yeterli miktarda su içmemek bazen açlıkla karıştırılabilir. Yani su içmek kilo alımını engellemeye ve bunun yanında kilo kaybına da yardımcı olur!

Ne içtiğin fark eder mi?

Evet, tüm sıvılar kan dolaşımında aynı seviyede emilmez.

Peki ya su içmeyi sevmiyorsan?

Uzmanlar en iyi spor içeceğinin yine eski moda tabirle su olduğu konusunda hemfikirler. Suya biraz aroma katmak için ekleyebileceğin birçok şey de var. Hindistan cevizi suyu, sıvı kaybı oranını gerçekten artıran ’enerji’ içeceklerine göre genel olarak daha sağlıklı bir alternatif olarak kabul edilmiş. Eğer herhangi bir gençlik dönemi egzersizini yoğun olarak yapıyorsan ya da bir saatten daha uzun süre spor yapıyorsan, bol bol su içmelisin.

Ne kadar su içmeli?

Uzmanların çoğu genç kızların yaklaşık 2 litre su (eğer hareketliysen daha çok) içmesinin sağlıklı olduğu konusunda hemfikir görünüyor. Öğünlerde, öğün aralarında ve hareketli olduğunda da su iç. Bol bol iç, çünkü 2 litre eskilerin dediği gibi sekiz bardak sudan daha fazla. Egzersizden sonra, terleme yoluyla da kaybettiğin sıvıyı geri kazanmak için daha da çok su iç. Egzersiz sırasında ‘kaybettiğin’ kiloyu geri alıyormuş gibi görünüyorsa da, vücuduna kaybettiği suyu geri kazandırmak senin verdiğin yarım kilodan (bu aslında sadece su kaybıdır) daha önemli.

Vücudundaki suyun yeterli olduğunu nasıl anlarsın?

İdrar rengin açık limonata renginde olmalıdır. Eğer elma suyu rengindeyse, git ve bir bardak su iç!

-